PROIECT EDUCATIV NAȚIONAL ”Dă block agresivității.Și glumele dor.Stop cyberbullying.”

X În cadrul acestui Proiect Educativ Național de prevenire și stopare a agresivității din mediul online propus de Organizația ”Salvați Copiii”în perioada lunii Noiembrie 2018 ,s-au desfășurat activități educative cu elevii clasei a VIII a B și au fost coordonate de către profesor consilier școlar Toană Doina- Maria și dna profesor Toma Ana-Maria . Activitățile au avut scop conștientizarea elevilor din Liceul Tehnologic ”Petre P.Carp”,Țibănești asupra fenomenului numit cyberbullying,cunoașterea caracteristicilor ,a efectelor produse asupra persoanelor implicate,cunoașterea rolurilor acestora în amploarea acestui mod de agresivitate ,concentrându-ne în final pe soluții de stopare și prevenire prin informare la nivel de școală și comunitate. În activitățile proiectului s-au prezentat informații și imagini video pentru cunoașterea fenomenului,s-au identificat împreună cu elevii soluții de stopare și prevenire a cyberbullyingului ,s-au identificat modalități de conștientizare și sensibilizare asupra efectelor fenomenului asupra persoanelor. Tot în cadrul acestui proiect am pus la dispoziție și un ghid al părinților pe grupul Facebook unde sunt înscriși părinți ai elevilor din Liceul Tehnologic ”Petre P.Carp”,Țibănești.Ghidul conține informații cu privire la fenomenul cyberbullying pentru ca dumnealor șă știe cum să-și sprijine și să-și îndrume copiii spre comportamente de siguranță în mediul virtual,pe rețelele de socializare și în același timp să-și protejeze copiii pentru a nu deveni agresori,martori sau victime ale cyberbullyingului. Fiecare etapă a proiectului în activitățile desfășurate s-a urmărit cunoașterea de către elevi a caracteristicilor de comportament în mediul online ce sunt specifice în rolurile de agresor,martor și victimă în cyberbullying . Agresorul este persoana care distribuie informații denigratoare ,jignitoare,de umilire a unei persoane,fotografii,iar martorii de regulă susțin ,de dragul amuzamentului și a distracției acest comportament distribuind informația sau fotografiile persoanei,comentând în mod ironic la postări,amuzându-se pe seama unei persoane,astfel susținând comportamentul nesănătos al agresorului fără să realizeze că dincolo de aceste atitudini și comportamente cineva are de suferit,se simte umilit,rănit ,consecințele pentru o astfel de persoană putând deveni chiar dramatice. Tot în cyberbullying se înscrie și comportamentul de hărțuire în mediul online prin transmiterea de mesaje private ,amenințătoare,intimidante,provocatoare de teroare și nesiguranță pentru victime. Proiectul s-a derulat în 4 etape având ca finalitate informarea , conștientizarea ,sensibilizarea elevilor din școală cu privire la efectele fenomenului.Aceasta s-a realizat prin prezentări la clase și transmiterea de îndemnuri anticyberbullying scrise pe carduri sau pe afișe, de către elevii clasei a VIII a B.